torsdag 20 december 2012

stress? kul? jul ?

inte många dagar kvar nu innan tomten kommer =)
Är ni klarar med allt bestyr,ja de viktiga?
Här är man klar med klappar, så ska man bara fixa med lite mat och efterätt. Ska ju ha med oss lite.

Hur gör ni under jul,ni som har flera som behöver sällskap och klappar,åker ni runt? eller delar ni upp julens dagar på far/morföräldrar? släkt?

De är ett evigt pyssel. Hos oss blir det julaftonsmys med mamma på morgonen och broder med fam. Sen  lunch o framåt blir det med mina svärföräldrar o stor del av släkten där.

Har inga mor eller farföräldrar kvar,så dem får jag tänka på istället. Min far är ingen jul-firare direkt. Ingen ide att tvinga honom. =/ så han fick besök och paket häromdagen och kanske får en liten snabbvisit på julafton när vi ändå är i närheten.

Ja för många är ju detta med jul bara massa stress, man har så mycket prestationer man ska uppnå, man ser vad alla andra gör,och vill oxå. Men man kanske ska inse sina begränsningar oxå. Tiden,pengar,orken... julen ska ju vara en rolig tid. Med skratt och härligt sällskap. Så jag hoppas de som inte vill sitta ensam ska behöva göra de. Att alla är mätta och belåtna. Att ingen behöver frysa. Jag tänker på er som inte finns längre runt oss..

Nu ska jag fortsätta med mitt bestyr. Innan de blir promenix och sen massage.

Fick fel saker hem från dagis igår. luwas påse var fylld med en annans flickas saker,som tur hade hon ej hämtat sina,så de blev ett snabbt byta imorse.. ordande upp sig.

Nej vad säger ni folket, EN KOPP KAFFE!!!! :D

Trevlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...