onsdag 5 juni 2019

När är det dags att säga hejdå!!

som rubriken lyder, när är det dags? jag det har jag ställt mig många ggr, har ställt många frågor kring detta dilemma ett antal ggr, men kanske inte riktigt vågat ge ett ärligt svar. Men jag tror och de måste jag tro, för den ger väldigt mycket.
Men jag kan tänka mig att denna negativitet som sprider gör att jag inte lyckas med vissa saker, min kropp mår dåligt. Allt har nog ett samband. Nu har jag tagit ett beslut, jag måste göra min resa, måste inse vad som är viktigt, vad jag mår bra av och vad som ger mig positivitet.

Detta beslut har sina grunder i vissa saker, de har väl inte vart bra egentligen på ett par år. men av någon anledning så har man försökt hållt kvar i nått som tydligen inte ska finnas där. Jag gav en sista pusch för bara nån månad sen, men de finns inte där, så jag har bestämt att släppa dig allt vad de innebär, jag tror varken du kommer sakna mig eller ens veta att jag lämnat.
Jag tror inte jag har funnits i din krets alls, utan bara varit en reserv. Jag blev så sjukt besviken på dig, att jag nu känner att varför ska jag slösa energi och försöka bry mig, när det inte finns en gnutta hopp att få samma sak tillbaka. Hej då! lycka till eller nått...

har insett att jag måste försöka på allvar ta tag i mitt egna mående. Att jag själv mår bra, så kan jag få andra runt omkring mig att känna den positiva energin och kanske också må bra, just nu känner jag mig bara bitter och eländig, Jag har saker som kämpar emot mig hela tiden, och de saker ska jag försöka något åt.

Har nu i 1 års tid haft eksem på mina händer, som jag inte riktigt vet varför och hur. Jag har provat olika salvor och krämer med kortison. har nu för en vecka sen tagit Epikant test eller vad det heter för att se om de finns nån allergi som gör att huden retar sig. De var negativit. Så får prova ytterligare en annan salva, som ska vara bra för PSoriasis vilket jag inte har, men kan ha en bra verkan på eksem. Eventuellt även prova solterapi i höst om jag inte ser nått reslutat på detta.

Ska flytta om ca 3 veckor vilket ska bli så gött. Positiv energi.
Har börjat mitt må bra resa, ta tag i min viktresa, det ska hända nått i kroppen att jag  hittar en form jag trivs med, ett liv jag finner roligt. Jag ska försöka komma igång med träningen igen. haft några svackor, men de är svårt att få till när man har barnen,jobbar olika. ska finnas tid. Är inte bara att åka iväg, ska även försöka få luwa att känna sig mer nöjd med sig själv. För hennes mående påverkar mitt mående.

Finns saker att ta tag i. Men nu jävlar ska jag göra ett allt jag kan, ska jävlar anamma. Lägga ner mig. Ska säga nej till saker, ska våga pressa mig lite. Inte ge upp hela tiden.
Inse att jag måste få kämpa lite, allt går inte enkelt. Hitta en inre balans...

Så från och med idag börjar jag mitt nya.

Sagt hejdå!
Startat i VV
Ska börja igång med träningen igen. 3 ggr i veckan.

Mitt mål 15 kg på 6 månader.


Har ni inget snällt och säga så håll tyst!!

P.s bra vecka att börja 3 kalas plus skolavslutning.. HAHAHA!!!

1 kommentar:

  1. Du är så stark!!! Det är ett enormt steg att säga hejdå, tro mig jag vet precis hur det känns. Tror också att allt hänger ihop med varandra och mår man inte bra på ett plan så är det svårt att må bra på andra. Allt har ett samband med varandra men detta fixar du! Du har mitt fulla stöd och det är bara att höra av sig om du vill ha promenadsällskap någon gång under sommaren vet du =)

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...