fredag 15 februari 2013

Snö/blask försvinn

Fredag it is.. it´s a looong day. Ja en sån här dag när Maken jobbar heldag, från tidigt till sent. Luwa hade ej dagis idag.. och vädret suger,de duggar.. och de duggar verkligen hela tiden. Så de är inget roligt väder att vara ute i . SÅ man får snällt vara inne,och de är påfrestande. För ja de finns ju inte hur mycket som helst att hitta på. Tyvärr är hon ju lite för liten för att sitta och pyssla med mera, så sånt längtar man lite till..*L*

igår var det ju alla hjärtans dag, och jag hade köpt hudvårds artiklar till mannen. lite dyrare och finare.. jag tror han blev nöjd,de luktar gott.
jag dock fick inget. Min man gillar inte denna dag alls.. eller de där lät fel. Han gillar inte att handla. Han får i princip panik. Han tycker de är jobbigt. Han älskar mig inte mer eller mindre denna dag,som vilket dag som helst. Och ja jag kanske förstår honom till en viss del. Det ligger ju nog lite i att han tycker de är svårt att komma på vad han ska ge.. för ja de är ju samma visa,när jag fyller år, mors dag, bröllopsdag, julafton.. så är det stånk och stön, pust och hå och hej. Så nej han ska införa att inte köpa nått.

Jag tycker de är fint att de finns en dag när man kan tänka lite extra och ge nått. Behöver ju inte vara nått väldans..men nån liten grej. Fast jag gillar ju sånt oxå att handla och komma på små saker.
Är väl lite romantisk. tycker om att göra lite extra, och ja de får han andra dagar oxå.. Sällan min man kommer hem med lite blomster, eller nått litet gulligt, såg detta o tänkte på dig sak. OM ni förstår vad jag menar.

Säger bara att ja de skulle vara trevligt och mysigt!! Eller?

Men jag älskar min man oändligt,och jag vet att de är besvarat om inte tusen ggr mer. Har världens finaste dotter (enligt mig själv) och världens bästa man (enligt mig själv) så jag är lyckligt lottad. Finns ingen sak som skulle kunna ersätta den lyckan jag känner varje gång min man kliver in genom dörren.
Men de skulle iallafall uppskattas....

sitter och väntar lite lätt otåligt på ett samtal,så man kan pusta ut, fick jag jobbet eller inte.. att de alltid ska ta sån tid när man väntar.. gillar ej att väntar.. HATAR att vänta..

Är nog lite otålig på de sättet..har jättesvårt att planera tid,
ska kika på lite saker,har ju en del planer.. ska bara få lite annat att klirra in med..

nej återgår till min kaffekopp och bara är en sväng.


1 kommentar:

  1. Ja det är trist att det ska behöva ta sån tid att få ett besked. Men jag tror att det oftast känns som om det tar en evigheter eftersom man vill så gärna ha beskedet snabbt.

    Tycker heller inte om alla hjärtans dag, har aldrig gjort det. Dels beror det väl på att man alltid varit singel och jag tycker inte att det ska behöva finnas en dag på året då man ska visa att man tycker om någon lite extra mycket.
    Man ska göra det oavsett vilken dag det är på året anser jag.
    Men självklart är det romantiskt om man kan göra något extra den dagen typ åka bort eller gå ut o äta gott eller så. Men som sagt, ska ju hitta någon att göra nåt med först (suck)

    Har inte alla män problem med att hitta något till sin älskade?? I alla fall alla straighta män ;)

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...