söndag 8 september 2019

Ut med gammalt in med nytt

Vart så mycket som har hänt nu på sista tiden, de senaste månaderna har vi flyttat, vi har vart på husvagnssemester och insett att wow de var ju ändå lite våran grej,så nu har vi köpt husvagn. vilket vi aldrig skulle ha gjort om vi inte flyttat då, så vissa saker faller ju på plats.
Har även fått en fast tjänst, så det rullar på. Då har det ju egentligen bara varit en liten sak som ligger och grubblar sådär i bakhuvudet som man funderar på stup i kvarten.

De är ju detta med att må bra inombords, att känna att ork och energi finns. att känna sig bekväm, att må bra helt enkelt. Enda sen andra graviditeten med mini, som är 5 år nu då. När jag gick med henne och efter så har ju bara denna vikt gått sakta uppåt. och jag har provat lite olika saker, dels shakes, viktväktarna, hoppat över olika saker,uteslutit. men inget har lixom hjälpt. 
Så efter att ha läst lite, hört en massa. tittat runt och ja allt sådär. så har jag nu bestämt att försöka göra en  sista kraftansträngning. Ett sista ryck, som förhoppningsvis ska ge mig lite skjuts i rätt riktning.
Så imorgon, måndag den 9 september så kommer jag gå in i fas 1 i livstilsprogrammet, där det innebär en 28 dagar lång utresning av slaggprodukter ur kroppen. ska utesluta salt och socker. jag är taggad,motiverad, spänd och lite nervös.
jag hoppas att detta ska gå bra, jag kommer ge allt.
Så ikväll ska det vägas, mätas och ta förebild.  så idag är sista dagen med fri tillgång. så just nu kör jag all in och smakar på sånt jag vet att de inte blir sen på VÄÄÄÄÄÄLDIGT länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...