tisdag 5 januari 2021

2021... Ett år att förändra.

 Ja 2020 var väl ett år som kommer gå till historien att komma ihåg. De var ett skit-år på ett antal sätt. Men mest för att de var en pandemi som satte käppar i många planer och resor med mera som man tänkt ut. Men de har väl ändå för med sig nått gott, att stanna upp och tänka vad som är viktigt, att reflektera över vad som verkligen betyder nått. 

jag brukar inte ge nyårslöfte, och de har jag inte gjort detta år heller, men jag tänkte att vissa saker måste jag försöka mig på, för min skull..

i slutet av förra året så som jag ofta brukar göra, så beställer jag en ny kalender. Inför detta år blev det nått som kallades för MIXBOK, där man kan få ännu mera tips och ordning och reda, att få koll på olika saker, exempel ekonomi,sparanade, träning och lite sånt. Ja ver ju med mig, att ekonomi är en svår del. jag tycker de är svårt att spara pengar, och hålla i pengar. Unnar gärna barnen,kanske mer än vad som är nödvändigt. men de är väl en inre röst. jajaj!! iallafall.. i denna kalender så fanns de en sida, där det står olika siffror, 52 olika rutor med nummer, där alla dessa nr blir 10.000 kr  

Så under 2021 så antar jag utmaningen att spara 10.000 kr.  så varje vecka lägger jag en slant som finns på denna sida. 





såhär ser första omgången ut.

jag kommer även anta andra utmaningar under detta år, men jag börjar långsamt. 

om ca 14 dagar fyller jag 40 år, får se vad vi hittar på då.. 
 tjing pling!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...