måndag 26 november 2012

Flytt!!

Ja de kanske vi får göra,för ska de gå såhär så. Af vill att jag söker jobb i Örebro och kumla. Sen hade de på förslag att jag kunde veckopendla.. Men jag vet inte om det är så att jag vill veckopendla för ett assistent jobb. Och vara borta från min familj hela veckorna. Jag vill kunna se mina nära och kära typ varje dag. OCH hur skulle de gå med Kristoffer och luwa. vem ska ha henne de ggr han jobbar 14 h. Ska vi behöva anlita en barnflicka. Som luwa i slutändan kommer kalla mamma,för att jag inte är hemma.

Nej nu får de faan ge sig att tracka ner och sitta där på sin arslen och tala om att jag ska söka vilt över hela landet. Jag vill bo här, jag söker de jobb som finns, skrivit in mig på de sidor där jag kan. visst jag knackar inte dörr, men jag är inte en sån person. Känns lite desperat. Visst på ett vis är jag väl de. För jag vill verkligen inte gå hemma.

Jag bli tokig,för efter varje gång jag pratat med af så blir jag ledsen,arg och får en klump i magen. att jaha hur ska detta gå. Ska kristoffer behöva säga upp sig,för att exempel flytta med mig för att jag ska få jobb.och hoppas på att han oxå får jobb på det nya stället. Säga hejdå till släkt och vänner. Bara för att arbetsförmedlingen tycker så??? Ja nej detta suger verkligen.


Nej nu ska jag krama mitt barn och tala om hur mycket jag älskar henne och visa att hon är det bästa som finns!!

4 kommentarer:

  1. Arbetsförmedlingen är hemska...

    Styrkekramar!!!

    SvaraRadera
  2. Skulle som sagt vara kul att vara med på ett sånt möte och få fråga: vadfan!! Men det får man väl antagligen inte. Älskar dig! Du är diktig.

    SvaraRadera
  3. De är inte kloka. Ni får inte flytta, det ska inte de bestämma/svärmor <3

    SvaraRadera
  4. Tack för era värmande ord,får hoppas att de inte stänger av den lilla peng jag får bara. Men jag söker allt jag kan..

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...