onsdag 14 november 2012

Fy faan!!

Arg,arg,arg.... så jag nästan skakar. Jag förstår inte att systemet ska vara så jävlans korkat. Jag är väl inte arg på personen i fråga,för ja de är väl inte hennes fel. Men hade väl önskat lite medlidande. Att hon inte skulle vara så himla kall i tonen. När hon ändå vet vad som sker,så kunde hon väl vart lite snäll. Jag tycker att mitt skäl som jag hade är pretty good. Och ärligt!!

Att jag missade att söka jobbet, var dels att jag såg fel på datumet, och tänkte.ja men jag har ett par dagar till,så sätter mig och söker jobbet efter helgen. genom att jag ska jobba heldagar hela helgen,och kommer ej orka. Plus att de var ett jobb till jag skulle sitta med. därav missar jag ansökningsdagen... Men största orsaken. JOBB!!!

Pga detta,så riskerar jag minskad dagpenning i 40 dagar, plus under tiden de utreder detta får jag dagpenningen minskad 25%. Så ja lite piss off är jag. För jag är inte en person som gillar att vara arbetslös,mår ej bra av att sitta hemma.

Så jag får väl försöka lite mera att få jobb. Tittar och söker,men vet ni nått jobb. SOM passar mig , så hojta.

behöver ha lite solglimtar i detta trista vädret.

1 kommentar:

  1. Dom är inte mänskliga de där människorna. De har liksom glömt hur det är i verkligheten!! Undrar om de någonsin varit arbetslösa. Dumhövven!!!

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...