söndag 17 september 2017

tuttifrutti!!

Kom inte på nån bra headline...
Sitter nästan och somnar vid datorn,och kom då på att oj jag kan ju skriva ett inlägg. Sen om de är så smart de får vi se.. *stor gäsp*

Idag söndag var de en ny grej på schemat. Luwa började på dansskola..hon ska under ett par ggr nu under höstterminen få prova på lite olika dansstilar. Se om de kan vara nått som är roligt. Annars har de även vart simskola idag. Idag blev jag dock lite besviken..
de där är ju så svårt också. Jag kan väl förstå att kurs behövs för ledarna. men dels tycker jag att info ska ut till oss föräldrar, och dels kanske de personer som nu ska vara ledare för dagen,kanske ska vara lite informerade om vad som behöver ske och vad de ska göra, för idag blev de mest stim o stoj och förvirring. Luwa sa väl att de var roligt och göra annat, men prova på nya simsätt när hon inte ens kan bröstsim än.. nja.  ja får väl ha överseende men tycker ändå att lite förändring borde ske nu,när hon går in och kör tredje terminen. Hur mycket ska man som föräldrar behöva engagera sig över simtillfällen? Tycker att borde de inte kommit längre. enligt simmärken så ska hon kunna simma 10 meter på grunt. hmm ja vi får väl se. Imorgon är det möte för Innebandy.. hmm äntligen.tror detta kan bli bra.
Tilda har börjat föräldrar barn gympa. Hon ville nog inte att de skulle ta slut. så detta var nog perfekt för henne.
Har även tagit tag i luwas problem med vikt. Ska ha möte med skolsköterskan. så får vi se vad hon kommer fram till. Hur vi kan lösa detta.

Nej nu får de bli kvällsmys!! ska råplugga imorgon. Nu står de MEDICIN på schemat.

1 kommentar:

  1. Fast det bästa med söndagarna, i alla fall varannan söndag, är ju att du får umgås med mig i en timme nästan, eller hur? Fast jag tycker nog att Luwas leende och kram jag får när hon ser mig är det bästa :-)

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...