tisdag 21 november 2017

vart för ska allt bara vara så stressigt just nu...

Helt seriöst, vad gör du med min gröt, och tippa på tå låtar med kalifa gör mig totalt stöllig. jag avskyr dem, och min man tycker då att de är jättekul att spela dem, jag ber han stänga av. han busar med att lägga in dem i min spellista på spotify, eller ja han gjorde med tippa på tå. Jag får rysningar av att den är så himla dålig. totalt inte min smak.

Nu har vi gått in i slutet av november, och ja det har kommit lite snö, gött de är det. för barnen älskar det. Och jag kommer tycka det är helt okej, OM jag kommer i mina termobyxor. Så frågan återstår att se om jag kommer gilla denna vinter eller inte.

Luwa har haft lite dansträning eller lek till musik,för ja hon var ju den enda som var 6 år, de andra kanske max 4. så upplägget blev ju lite för barnsligt för henne. Så i vår ska hon få gå på något som heter star dance. Vilket jag tror är mer koregrafi  jag hoppas ju innerligt att de inte krockar med nått av de andra hon ska gå. Men vi får anmäla så får vi se...

Annars är det innebandyn som härjar här i stögan, vilket hon bara blir bättre och bättre. Tränar ju två ggr i veckan. Ena gången med mixat lag födda 10/11 och sen tjejlag födda 09/10.

Iår tänkte jag lite annorlunda, att de skulle inte bli nån legokalender, utan ja skulle fixa eget. de var ju faan lättare sagt än gjort. Trodde de skulle bli lätt och smidigt. De blev krångligt,dyrt och nej inte alls som jag tänkt mig. Så nästa år tänker jag om. Jag har sån panik över saker detta år så... jag fattar inte hur jag ska hinna.

*Adventskalender
*Mammas födelsedag
*avslutningar på aktiviteter
*köpa julklappar
*baka
*städa
*pynta
*plugga klart
*äta, sova, skita
*leka med barnen
Sen allt jävla annat.

Så nu har bitterF***an klagat lite så återgår vi till att dricka lite kaffe och planera klart dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...