lördag 6 januari 2018

Nytt år nya möjligheter...

Det har gått 6 dagar in på det nya året 2018, vad gjorde man förra året för stora händelser då, den största var nog att jag satte mig i skolbänken igen.. annars är det väl inte så mycket.

varje år så har man så stora förväntningar och skapar lite krav, att detta året ja då ska jag fixa detta, och när året nog är slut och man inte har lyckas så går man in i det nya året, mera deprimerad och ställer ännu högre krav på sig själv att ja nu jävlar ska man lyckas..  jag ska nu försöka med andra bullar.
Jag ska försöka detta år min to do list. skapa en lista med saker jag ska försöka hinna med.

1. Ställa mindre krav på mig själv, när det kommer till träning,vikt.
2. Försöka gilla mig själv istället , för att få andra att gilla mig.
3. Plugga klart och försöka få en fast tjänst.
4. Reda ut varför jag har ett problem, och inte kan sluta.
5. Njuta av allt det som gör mitt liv värt att leva.

Sådär det är väl min lilla lista, där jag tycker de viktiga finns..

Jag ska om en vecka sätta mig i skolbänken igen för sista terminen, min lärare och jag räknade ut på ett ungefär att i mitten av APRIL är jag färdig undersköterska, det kanske inte låter som så väldigt för vissa, men det är oerhört stort för mig, dels för att jag aldrig har varit en person som lär sig genom att läsa saker, är mera praktisk av mig, sen att jag har en stor rädsla för sprutor och nålar, och där har vi en av orsakerna att jag inte ens tänkt en tanke att läsa till uska, fast jag alltid velat jobba med människor.
sen om jag skulle klara av att läsa på distans. självdisciplinen är ju inte jättebra.
men nu är jag snart på mållinjen och ingen är stoltare än jag, att på andra försöket försöka med att plugga upp, så lyckas jag. kanske för att jag är lite äldre, vet att de inte går att skita i de. har inte bara mig själv att tänka på. men visst jag har haft lite disträ på vägen. men vart stark nog att skjuta de ifrån mig.

Kom på en sak till jag gjorde 2017..
jag slutade bry mig så jävla mycket om parasiter, och personer som faktiskt inte har speciellt stort intresse om att egentligen vara min vän, utan att jag är en sista utväg, eller nån som bara duger ibland. jag har insett att jag står hellre själv än att ha personer som inte har intresse i mig. Jag vet att jag är en bra vän, och ställer upp. Men jag gör det inte till vilket pris som helst.

Jag är trött på att alltid behöva släppa alla mina projekt och allt jag har. för alla andra, när jag inte får nått tillbaka, när jag står där och behöver hjälp. Nä!! så ni som läser och känner er träffade, ring inte mig när ni behöver hjälp, när ni vet att ni kanske inte har funnits där för mig.

Året 2018 är även året jag så hemskt gärna skulle vilja åka på en miniweekend till nån stad i europa.
tips på billiga och roliga städer typ, PARIS!! LONDON!!, BARCELONA,  =) =)

Lite roliga saker inplanerade under vårterminen också. så får vi se vad sommaren och hösten erbjuder.
hejsvejs!!

snart födelsedag!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...