lördag 10 februari 2018

En vecka som gått upp och ner...

Denna vecka har ju vart väldigt upp och ner, från att ha vart helt förtvivlad och i extas att jag inte riktigt vet vart jag skulle ta vägen.. och fly förbannad. till ett litet hopp ändå, till att de har löst sig och jag tror det kommer gå bra. Inte riktigt vad jag hade tänkt, men absolut bättre än den väntan som skulle blitt och jag  inte alls vet när jag skulle bli klar..

Nu kommer jag bli färdig v.18

Torsdagens gympa startade bra. Bara ca 10 minuter in i banana, så ena sekunden tittar jag på tilda och ser att hon är redo att göra ett moment, till att jag vänder bort för att kolla andra barn, till att jag hör att nån gråter och jag vänder mig om och ser att det är TILDA. Springer fram och undrar vad som hänt. får inget direkt svar.. för att Mamma (tildas mormor) vet inte riktigt. hon missade den sekunden då olyckan var framme. Min misstanke är att hon tappat taget eller klivit ut från bänken, och föll ca 80-100 cm och landade på fotknölen. Det är nu en spricka i fotknölen och min älskade lilla skruttunge är gipsad, hon kommer få ha gips i 3 veckor..

Ingen är mer förtvivlad än jag, hur kunde jag missa, varför var jag inte där.
satt totalt i 6 h i vårdens händer. från röntgen till ca 3½ h väntan på att läkaren ska komma och klämma och känna, konstatera att de blir gips, till ca 40 minuters väntan till ,tills de blir gips.. till 15 minuters väntar på att de ska torka såpass, att jag får ta min unge och åka hem, då hade vi inte ätit på ca . 9½ h. 
Jag har full förståelse för att akutfall går före. men kanske dela av, en för barn och en för vuxna.  För de är lite jobbigt för barn och behöva vänta såpass länge.

jag får dock säga och ge beröm till min älskade lilla skrutt. Att hon hade större tålamod än vad jag hade, Inte ett knyst , inte ett gnäll, inte ens ett aj när doktorn klämde.

Så nu börjar nästa utmaning.. Tilda 3 veckor med gips..  Kommer inte kunna gå ut. för kan ju inte få på sig vinterkläder. hur löser jag sko? nej detta blir en prövning..

Jag och kristoffer önskar massage efter 3 veckor   😉😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...