måndag 18 februari 2019

14;e var dagen beslutet togs.

Hej på er... 

tankarna har ju funnit länge, sen har man ju sakta låtit mina egna svar mogna. Men nu tog jag steget återigen, men kanske med en mer positiv inställning. Inte mest FÖR att jag måste, utan mer FÖR att jag vill. Jag vill ju må bra. Jag mår ganska bra,men vill må ändå bättre. Har ju frågat mig själv, vad ska jag göra för att komma dit då, för att må bättre...

Så på alla hjärtans dag var jag med Svärmor på pass på gymmet, efter de tecknade jag årskort. SÅ ja gott folk,det har blivit dags att börja gymma. Dels styrka,kondis, men även lite varierande pass. Ska iväg på PT-pass nästa vecka och få schema.
Jag hade en djävulsk träningsvärk på fredag och lördag. Men helt klart värt de. Så från 1 mars, är det även operation nyttigare som börjar. De har man ju sagt många ggr, misslyckat många ggr. men förhoppningsvis med en gnutta envishet så kanske det går vägen denna gång. 

Så har ni några goa tips på ja mat,mellanmål,frukost ja you name it så hit me. 

har satt till efter sommaren 2019, så hoppas jag att jag har tappat 15 kilo. det är mitt mål, belöning kommer ske efter varje 5 kilos tapp. tanken är att belöning kommer vara nått bra för kroppen. Typ spabehandling, massage, eller mindre weekendresa för kropp och själ. Eller hotellövernattning med avkoppling. 

Så nu måste man ju uppdatera sig på gymkläder, just för att peppa sig till att wow detta blir att sköj de. =) =) 

Nu till nått annat än mig. Vi var ju på resa förra helgen, till branäs skidort. Vilket var skitskoj trots lite dretväder på lördagen. Jag är så sjukt nöjd över att ha köpt nya pjäxor, de var så gött att åka. iallafall,söndagen vaknade luwa upp med feber, som bara eskalerade över dagen och vad illa på kvällen, så hon blev liggandes i influensa i drygt en vecka, Idag är hon lite piggare. hoppas på att hon äter lite bättre ikväll, så blir det skola imorgon. hon är saknad och hon saknar sig kompisar och matte säger hon. Hon fick sina glasögon i veckan som var också. vi andra med förresten. Luwa är supernöjd och jag är nöjd, känner ju inte ens av dem nästan, de bara är där. de är lätta, och jag trodde de skulle bli jobbigt men nej då. 

De som ligger på agendan framåt, är ju dels semesterplanering och hur det blir med jobb. =) 

Hare! 

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat blogga igen du också =) Ja det är gött att komma igång med träningen och jag är stolt över dig (och mig) som kommit igång med träningen och att du ser fram emot det du också. Jag har laddat ned appen Lifesum där jag skriver in vad jag äter till frukost,lunch, middag och mellanmål samt träning. Har bara haft den den här veckan så har ju inte haft några speciella ändringar än men det kommer. Skaffar man dessutom premium i appen så kan man komma åt recept men det har jag inte än, funderar på det dock.

    Kolla med gymmet annars om det finns tillgång till dietist eller liknande där som kan hjälpa till med mat. Vi får ta en receptdag du och jag och kolla upp bra recept med nyttig och god mat. Vi kan göra det över en middag på Pinchos tycker jag hahaha

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...