torsdag 21 mars 2019

gnäller jag bara eller?

Luwa fyllde ju år för 1 vecka sedan. Tjejen blev ju 8 år.. alltså tiden går så fort. Jag är ju så usel på att köpa presenter ibland. eller att de blir många, för jag tänker inte riktigt till. Har de senaste försökt de, tycker väl ändå att det har gått ganska ok. Iår fick ju Luwa en ny cykel. Hon växer ju på och blir så lång. så den förra blev ju för liten ganska fort. Nu hoppas vi,att hon kommer ha denna cykel ett tag. för ja den var ju inte billig. =) =) men hon blev ju supernöjd så de var ju en fördel. Sen fick hon som vanligt lite lego, pyssel och kläder.
Kompis kalas blir det inget iår, för jag tycker de springer iväg på den fronten. Men luwa skulle ha nån tjejkväll,med några kompisar. se på film och käka pizza. Ska bara få till de.

Har ju haft en liten klump i magen en tag här, haft en liten oro över hur de skulle gå nu i slutet av månaden,men chefen kom och sa att de blev förlängt i 2 månader till. Så nu har vi till slutet av maj. så får vi se sen... skönt att de tickar på,men vore väldigt skönt och ha en fast. Slippa och jaga. men de kommer väl det med.

har ju börjat träna och jag har tränat lite över 1 månad och jag tycker de går bra, får ju fixa och trixa lite ibland, men försöker hålla mig till minst två pass i veckan. se om jag kan komma iväg imorgon på förmiddagen eller så. Förra veckan blev det bara 1 pass och denna vecka har det också bara blivit 1 pass, men då har de funnits omständigheter som gjort de. så inte av lathet iallafall. hade bokat in 3 pass denna vecka,men fick vara med tilda på sjukhuset för hon har varit dålig. Så fick tillbringa ett dygn där,för lite vätskepåfyllning och observation.

Ni som lägger ut inlägg på instagram eller facebook, vad är erat syfte?
Ja menar. För min del så har jag min facebook,min instagram för att dela med mig av mitt liv, Vad som händer och sker, Världen går ju framåt, Förr hade man mera tid kändes det som, men nu ska allt gå så fort. Man klämmer in fler saker på dygnets alla timmar, allt ska gå fort. Att de är lättare att dela med sig av sitt liv på sociala medier än att ringa runt och prata med flera personer om vad som händer och sker.
Men så får man dom där konstiga eller irriterande kommentarerna, och jag stör mig nått så fruktansvärt, Att säga nått finns ju inte på världskartan för de skulle inte personen/erna fatta ändå. Eller just frasen- jag minns... jag kommer ihåg.... det där hände mig alltid.

Tips! stanna upp,tänk till. Vill hon höra detta. Har jag nått vettigt och kommentera här, like bara kanske? eller scrolla bara förbi..

Ska efter denna vecka gå igenom min facebook och instagram, och se vilka jag har, har de någongång kommenterat nått inlägg på senaste två månaderna som jag lagt ut, ta en funderare, är de ens intresserade av att göra de, eller är det bara av ren nyfikenhet som man finns tillagd. Då rycker de. Trött på nyfikna egocentriska självupptagna personer, Som är enligt mig framstår som puckon.
Är inte jag intressant nog att kommentera eller lika, ha en dialog. Spionera på nån annan eller nått, ni lär inte sakna de iallafall..

Nu har jag gnällt klart för idag

ska in och kolla på lite nya träningskläder. behövs lite mer piff och puff, bekvämt ska de vara . =)

2 kommentarer:

  1. Är helt ärligt trött på Facebook men vill heller inte ta bort det för jag kommer tappa kontakten med så många som jag bara har där, så har det kvar ett tag till. Kanske bara skulle logga ut ett tag och logga in när jag känner för det. Instagram är lite roligare däremot. Jag har FB för att ha kontakt med folk som inte bor här eller det är tanken iaf. Ändå är det mest folk i närheten som jag skriver med hela tiden, de andra verkar inte särskilt intresserade faktiskt men vill heller inte tappa dem. Instagram är mest för att dela med mig av min vardag och få en liten "bit av lyx" från alla kändisar jag följer hehe Men ja, en genomgång av de man har borde man kanske göra. Jag tycker du är intressant och jag hoppas jag är kvar efter din rensningar =)

    SvaraRadera
  2. Emma-inte behöver du oroa dig för att bli raderad. Jo men så är det ju.. jag gillar facebook också, jag hade önskan att fler kanske tänker som jag, att ha facebook, så kanske man kan höras sådär ibland, genom kommentar av bilder. Men är väl lite ensam, känns som att det bara är en annan som kommenterar på andra, men inte får nått tillbaka. De suger energi,för jag sätter mer tankar till verket då, lite vad gör jag för fel,varför vill ingen höra av sig eller kommentra av alla 100 personer jag har. ja vi får väl se vad som sker...

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...