tisdag 26 mars 2019

Nytt!! Börjar på nytt kapitel.

Hej Kära dagbok!!
Jag har funderat och tänkt, har kommit fram, att jag ska börja om på nytt, att mitt bloggande kanske blir lite annorlunda.
Att jag ska skriva lite mer av mig. Eller hur jag menar. jag har iallafall, funderat lite och tittat lite på olika utmaningar.
Jag känner att jag kanske är i en ny fas, har skaffat gymkort, har börjat träna och har ju som målsättning att träna 3 dagar i veckan i den mån det går.
Måste försöka hitta nått nytt nu, att få en liten mer sporring på mitt tränande, att det går ju inte att träna men ändå fortsätta äta som jag gjort, så där kommer min nästa utmaning, och de är väl för att få en liten kickstart till på vågen, men just för att nu jävlar ska vi utmanna denna kroppen och speciellt hjärnan, att de går, att kroppen behöver inte de där jävla sockret HELA jävla tiden.

Såå... 14 dagar börjar vi med, utan läskedrycker, snabbmat,  godis, alkohol, vitt bröd, pasta,potatis,ris. självklart minimera socker.
Startar på måndag 1 April och nej det är inget aprilskämt. 
Så på söndag, invägning och mätning. Nu jäklar kör vi...

Ska försöka bli bättre på att dricka vatten, 1½ l per dag. det är mycket för mig,som kanske dricker 2,5 dl i vanliga fall.

Nu har jag nedräkning och uppladdning, fokus på mental positiva tankar att jag ska klara detta, Klarar jag 14 dagar, så kör jag 14 dagar till,

Så jag ber om ursäkt redan nu för eventuella sura påhopp eller fräsningar, skyller på rehab av stort sockerbehov. 

1 kommentar:

  1. Du fixar det här!! Finns som stöttning och hejarklack hela vägen ända in i mål. Vi får kämpa tillsammans så klarar vi garanterat det här. Synd att vi bor en så pass bit ifrån varandra, svårt att ta promenader ihop då, hade varit trevligt. Vi får planera in dem i våra scheman och umgås en sväng på tu man hand. Ta en romantisk promenad för två hahaha

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...