måndag 1 april 2019

1 April

Hej kära du...
Det är ju första april idag, vilket är dagen då man får skämta hej villt. har ju läst några okej skämt,men sen riktigt många dåliga. =/

jag skrev ju tidigare att jag skulle börja med en utmaning, idag var ju dagen jag skulle börja, och nej det är inget skämt, fullt allvarligt.
Första dagen gjord.
Frukost blev kaffe och fruktbröd med ost, Lunchen blev en påse,för de var inget annat tillgängligt. Mellanmål var två hårda mackor, middagen blev en indisk kycklinggryta och naan bröd.

Imorgon ska vi iväg och handla, så måste planera hem lite mat. som funkar bra och äta. Satsa på enkla saker.. sen på eftermiddag kvällen, ska jag iväg och träna dels pass och styrka.

Idag var jag på utvecklingsamtal för båda barnen..
De värmde i hjärtat på båda såklart ,men luwa fick minibetyg, och självklart blir man ju stolt,att man ser att de går bra i skolan. att hon hittar ämnen hon gillar, men att hon ändå hänger med i de andra ämnena också.

Tilda fortsätter och utvecklas i sitt språk, de går sakta framåt. ministeg hela tiden. vilket är väldigt roligt att följa. Så till hösten när hon går in i sista året på föris innnan skolan, se vad som händer i sommar.

har nån ett tips på nått gått eller fresch sallad så hojta..

2 kommentarer:

  1. Tips på super god sallad: varmrökt laxsallad med jordgubbar och avokado - perfekt på sommaren med färska jordgubbar - https://mittkok.expressen.se/recept/varmrokt-laxsallad-med-jordgubbar-avokado/

    Avokado, majs och tomatsallad med rödlök och en dressing på olivolja, rivet limeskal, limejuice, koriander, salt och peppar =)

    Ett annat tips är att äta mycket fisk och kyckling/kalkon - det är ju bra och mager mat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååh men de lät ju gott, de var ju bra tips. ja jag ska försöka prova lite olika sallader, som passar just den maträtten jag har. Så de inte blir samma hela tiden för gud så boooring. =) bra tips.
      Jo jag har tänkt att försöka med de, får dock följa matsedeln så gott de går när ungarna äter också. dock byta ut ju mot sallad istället. tycker ändå det gått väldigt bra. "ÄN" så länge.

      Radera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...