onsdag 18 april 2012

dagistajm..

Igår var vi på dagis och hälsade på,luwa fick vara på bakgården o leka,se hur stor deras lekplats är.. =) hon var lite blyg i början,men det släppte väl snart. Luwa var nyfiken,men samtidigt var de ju mycket barn och ståhej. Jag hoppas de kommer gå bra. På luwas avdelning går det tydligen mycket pojkar,så de såg fram emot att få en tös till, och de tyckte de andra småflickorna också.

Gizmo var iväg till vetrinären för den årliga vac av kattsnuva och kattpest. Han var superduper dutig,inge gnäll och klös,utan satt fint i buren.

Har haft 2½ härliga dagar men gubben hemma, och han är bara borta i två dagar sen hemma igen. Mycket roligare att ha honom hemma,men nån måste ju dra in pengarna å. :D
Ska bli skönt att få börjar bli tillgänglig för jobb snart.


Annars så händer det väl inte så mycket, insett att min magkänsla är rätt, och att jag nöjer mig med det, inser att jag skiter i det, trött på att vara ledsen över nått som inte duger te. Får väl ta vara på de bra i livet och de så bryr sig om mig.

Försöka planera in en lite tripp med gubben,inför hans 30 års dag. Funderar på en kryssning. Ska bara se hur det går framöver med övernattning för luwa hos farmor o farfar. var ju ett tag sen och hon har blivit större och mycket bestämd ung dam... men vi får kolla.

Nu blir det snart lite lunch och eventuellt promenix/lek med luwa.

1 kommentar:

  1. Ni får göra några prov nätter under våren här så hon blir van att sova borta. Då ska det nog inte vara några problem sen heller :)
    Spännande att få börja på dagis!! Kan dock tänka mig att det kommer bli en ENORM omställning för dig att helt plötsligt vara själv hemma, innan du får ett jobb.
    Och även för Luwa att inte vara hemma med mamma på dagarna.
    Tror dock att det kommer gå bra bara ni alla kommer in i det hela. Jobbigt blir det dock men så är det ju för alla första gången på dagis.

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...