måndag 7 januari 2013

Liten liten....

Detta inlägg var ju tanken att de skulle skrivas för ja 3 dagar sedan.men har lixom inte riktigt funnit tiden,lugnet att sätta mig.

dagen för 3 dagar sedan så fick jag snosa och mysa och hålla en underbar liten guldklimp. Han var endast 1 dag gammal. Och de svichade till och minnen från när ens egna lilla prinsessa var så liten. Man levde i en rosa liten underbar bubbla,och tyckte att var helt underbart,snosigt och ja de var som tiden stod stilla. man kunde inte slita ögonen från det lilla underverket..

De kanske är så Andreas och Petra känner just nu.De har blivit föräldrar till en liten Oliver,som föddes den 3:e januari 2013. Vikten på den lilla godingen blev 3840 g och han mätte hela 51 cm. Till familjen hör ju även olivers storebror kevin som har hunnit bli hela 12 år. Jag misstänker att han är stolt och har bestämt sig för att lära oliver en massa bus,när tiden är inne.

Jag skickar ett jättestort grattis och massa lycka till.

Annars då!! jo för en vecka sen på nyårsafton så satte jag ett löfte,som jag ska försöka hålla så de knakar.. Minska på godis och sötsaker. Sen den dagen har de inte blivit nått. Ska även försöka tappa några kilon,för mitt egna välmående, SÅ idag smällde vi  till och chockar kroppen med lite soppa.
Då fick jag flashback på flytet.. fy säger jag bara.

nej nu dags att förbreda lunchen... men de behövs ju inte för min del.bara lite vatten och pulver så var de klart!!!

Hejsvejs på er!!

P.s måste ju lägga upp nån bild på klimpen oxå... NJUT!!!!




3 kommentarer:

  1. Grattis Petra och Andreas! Och välkommen lilla Oliver. Januari är en mycket bra månad att födas i eller hur Jessica :)

    SvaraRadera
  2. hehe ack Emma. Ja januari börjar bli VÄLFYLLT med födelsedagarn nu.. Oliver, Pappa fasters gubbe, en killkompis Jessica Jonna och nu du Emma :)

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...