onsdag 3 april 2019

3 April

Hejsan svejsan!!

Idag åkte jag med en liten nervös känsla till jobbet, skulle ju hoppa in på annat ställe. Fick veta att magsjukan hade gått, men att de nog skulle vara lugnt. Sagt och gjort, kom dit och vi var vikarier alla 3, två av oss hade ej vart på aktuella stället på ett tag. Men jag får ändå säga att vi skötte de bra,  omvårdnad och mat, dock fick många va på sina lägenheter pga smittorisk.


Idag har mina händer fått svida ordentligt. de mår inte gött i läget alls. får hoppas de går bättre nångång..

idag har lunch bestått av kycklinggryta och naanbröd, middagen blev varma mackor, på grovt bröd. =) nu när kvällssuget smög sig på,så tog vi en knäckemacka med keso och alfaalfa grodar på.

Ny jobbdag imorgon.

har ett litet dilemma som gnager i mig, hur jag ska kunna hjälpa på bästa sätt,utan att låta mina förbannade känslor ta över.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är!! Hoppas ni slipper magsjukan ni som var och jobbade tillsammans, alltid nervöst när man ska till ett nytt ställe.

    Du vet var jag finns om du vill prata =)

    SvaraRadera
  2. ja jag klarade ju mig inte som du vet, men ja är snart på banan igen... vet, ska se hur eller vad jag kan göra... men kommer nog bolla lite.

    SvaraRadera

tiden går verkligen fort.

 Tiden rullar på så fort, man påminns nästan varje dag vad stora barnen blir. Luwa som fyllde 10 år nu 14 mars.. jag hänger lixom inte med. ...